۲۲ اسفند ۱۳۹۵، ۸:۳۷

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین:

ارتباط ادارات با کانال های تلگرامی ثبت نشده ممنوع است

ارتباط ادارات با کانال های تلگرامی ثبت نشده ممنوع است

ورامین- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین گفت: کانالهای تلگرامی باید مدیریت و ساماندهی شوند و ارتباط روابط عمومی ادارات و نهادها با کانالهای تلگرامی ثبت نشده و بی شناسه ممنوع است.

طاهر طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر در توضیح روند اجرایی مصوبه اخیر شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: در این برهه زمانی که ابزارهای نوین ارتباطی در زندگی مردم بسیار پررنگ شده و جای ویژه ای باز کرده است متاسفانه به جای استفاده مفید و کاربردی از این ابزارهای نوین ، دیده می شود که این ابزارها فتح بابی برای بروز بسیاری از بی اخلاقیها و ورود غیر قانونی به حریم های خصوصی شده است.

وی افزود: لذا شورای فرهنگ عمومی در این مسئله ورود کرده تا بیشتر از این با بی قانونی و هتک حرمت مواجه نشویم .

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین گفت: در ماههای گذشته ممنوعیت استفاده ادارات و نهادها از شبکه های تلگرامی مطرح شد که در این راستا وزارت ارشاد ساز و کاری برای معاونت دیجیتال این وزارتخانه جهت ساماندهی کانالهای خبری تلگرام تعریف کرد.

وی ادامه داد: در این ساز و کار کانال ها و روه های بالای ۵ هزار عضو می بایست در سامانه وزارت ارشاد به ثبت برسند و هویت ادمین این کانال ها مشخص باشد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین افزود: در پی قانونمند کردن این کانالها مقرر شد از این تاریخ به بعد راه اندازی کانال خبری مستلزم داشتن شناسه است که جهت دریافت شناسه باید ادمین ها به سایت وزارت ارشاد مراجعه کنند و وقتی شناسه دار می‌شوند دارای هویت هستند و قابلیت شناسایی پیدا می کنند.

طاهری در ادامه گفت: شورای فرهنگ عمومی شهرستان مصوبه ای در مورد ممنوعیت ارتباط با کانال ها و گروه های تلگرامی گذرانده است و ما نیز طی نامه ای به ادارات و نهادها اعلام خواهیم کرد که فقط با کانالهایی در ارتباط باشند که دارای شناسه ثبت نام در سایت وزارت ارشاد هستند.

وی در پایان گفت: کانالهایی که بیش از پنج هزار عضو دارند حتما باید شناسه دار شوند و البته با هماهنگی های صورت گرفته با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران کانالهای با عضو کمتر نیز می توانند در سامانه وزارت ارشاد ثبت نام کرده و شناسه دریافت کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی افزود: در صورت مشاهده هرگونه ارتباط با کانال ها و گروه های تلگرامی بدون شناسه توسط ادارات، مراتب به فرماندار شهرستان اعلام خواهد شد.

کد خبر 3929599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha